NETTVERK I ECOMMERCE


Nettverksledere

  • Andreas Bränd, Business Manager – e-Mobility Nordics at Fortum
  • Julia Paulsen, Nordics E-Commerce Director hos Elkjøp

 

Innhold

Vi bygger norsk digital kompetanse og presser e-handel til neste nivå sammen.

Flere og flere virksomheter har i dag en digital strategi, men ofte handler strategien primært om teknologier, kanaler og en modernisering av marketingavdelingen. Hvilke fundamentale komponenter er det i e-handel, du med fordel kan digitalisere? Og hvilke kjerne prosesser bør du digitalisere f.eks. i kundeservice?

Det skjer mye med e-commerce-funksjonen, som i stigende grad er blitt en sentral del i alle virksomheters forretningsmodeller. Noen e-commerce-løsninger er utrolig komplekse, mens andre er mer enkle – ikke desto mindre vitner det om at e-commerce er i full vekst, og at potensialet i veloverveide og optimerte e-commerce plattformer er utrolig stort.
Det skal være mulig å sjonglere mellom en forståelse av både det online universet og logistikken som ligger bak – og det krever et fundamentalt innblikk både i digitale medier, forretning og kundeadferd. Men selv i egen virksomhet er det ikke alltid at man føler man får den optimale sparring, og da kan det derfor gi god mening å søke andre veier. 

Med et profesjonelt nettverk i ryggen er du sikret kompetanseutvikling på aller høyeste plan. Vi matcher deg med andre likesinnede fagfolk og skaper rammene om et ambisiøst frirom, hvor utfordringer, suksesser og erfaringer utveksles i full fortrolighet. Du får en solid og trygg base av kompetente sparringspartnere, som sammen arbeider mot å se nye muligheter og utvikle innovative, praksisnære løsninger på hverdagens utfordringer. Gevinsten oppnås nettopp gjennom den felles referanserammen, dere har til arbeidsfeltet, som kan utmunde i noen helt unike muligheter og løsninger man ikke kan kjøpe seg til.

Nettverket setter fokus på de mest aktuelle utfordringer i hverdagen din, samt strategisk E-Commerce. Fra første møte vil du oppleve spesialister som deler sin kunnskap og erfaring, og et forum hvor utfordringene dine settes på dagsorden og sparres med likesinnede eller foredragsholdere som vil hjelpe til med å løse dem.

Allerede fra starten er du delaktig i å beslutte hva vi skal snakke om og nettverk lederen setter rammen for diskusjonene slik at du får mest mulig verdi med hjem.   

 

Fra møte til møte, vil innhold og tema bestemmes av medlemmene sammen med nettverkslederne.

 

Eksempler på emner som kan drøftes i nettverket: 

  • Forretningsutvikling, hvilke verktøy skal man bruke? Det nye lederskapet under digital transformasjon og smidige måter å jobbe på
  • Markedsføring og konverteringsoptimalisering – CRO – optimering av samtale frekvens; hvordan data og testing vil føre til eCom-suksess. Hvilke ferdighets sett trengs for å sette testmiljøet, teknologien og hvordan kjører man testprosessen?
  • Den brukerdrevne opplevelse – CX i sentrum av eCom
  • Teknologi og plattformer - Samlet eCom tech stack – hva slags teknologi må du ha på plass for å sikre E-Com suksess?
  • Omnichannel: hvordan sikre god kundeopplevelse gjennom kanalene dine

 

Formål

På et høyt teoretisk nivå som samtidig er praktisk innrettet ved kombinasjoner av innlegg, interaktivitet og faglig diskusjon, belyser Nettverkets formål er å hjelpe virksomheter og således deltakerne, med å skape en bedre og mer sammenhengende kundeopplevelser på tvers av kanaler.
Fokuspunktet er å koordinere prosesser og teknologier på tvers av kanaler med formålet om å gi kunden en konsistent, sømløs og relaterbar kjøpsopplevelse, hvor virksomhetens DNA og verdi proporsjoner tydelig skinner igjennom.

 

Det avholdes hver sesong fire effektive og målrettede nettverksmøter på 4,5 timers varighet. Ved hver samling serveres tapas med god anledning til mingling blant deltakerne.

 

Målgruppe

Nettverket er for virksomheter med både online og fysiske butikker. Både på ledelse og medarbeider plan. Folk fra stillinger såsom: E-commers manager, E-handel manager, E-commers & logistikk manager, CIO, CDO, COO ect.

Fellesnevneren er at de arbeider med E-commerce. Oftest tar man fatt på sparring når behovet melder seg, men i nettverket vil du allerede fra første møte gå hjem med verdiskapende læring. Gjennom vårt fortrolige nettverk, vil deltakerne se utfordringer fra flere vinkler, komme i dybden med egen undren og være på forkant.

Det er mulig å bli medlem av nettverket når det er ledige plasser, enten fra starten av sesongen eller i løpet av året. Plassene i nettverket er personlige. Dette sikrer at du får det optimale ut av de relasjoner som bygges.

 

Materiale

Alle deltakere i nettverket mottar relevant dokumentasjon.

ER DU NYSGJERRIG, OG ØNSKER DU Å VITE MER?

Hold meg oppdatert

Skriv meg opp

Kursdatoen er overskredet. Vil du have beskjed når det åpnes for påmelding igjen? Klikk på ”Skriv meg opp” herunder og fyll ut feltene.

 

Skriv meg opp

Høyres Hus
Stortingsgata 20
0161 Oslo


1. samling

torsdag d 9. juni 2022

Kl 13:30 - 18:00

Inkl. Tapas


2 samling

torsdag d 8. september 2022

Kl 13:30 - 18:00

Inkl. Tapas


3. samling

torsdag d 1. desember 2022

Kl 13:30 - 18:00

Inkl. Tapas


4. samling

torsdag d 16. februar 2023

Kl 13:30 - 18:00

Inkl. Tapas


Pris

23 950

 

 

Network